Старі негативи і нові позитивні явища

Професіонализм. Командний успіх. Ціна рішення керівника
Інтерв’ю з заступником комерційного директора АТ «ДНІПРОАЗОТ» Андрієм Васильовичем Сьомічем
— З якими проблемами, що перейшли з 2021-го року у новий
2022-й рік, вимушене стикатися наше підприємство на початку року?
— Економічні проблеми стали навіть більше суттєвими. Підвищення тарифу за послуги з розподілу газу АТ «Дніпропетровськгаз» для «ДНІПРОАЗОТу» відбулося практично без попередження. Власне тариф підвищено незначним чином, але за умов масштабних обсягів газу, що споживає наше підприємство, тягар виявився досить великим – додатково потрібно буде сплачувати майже 5 млн. грн. щомісячно. Збільшено і тариф за транспортування електроенергії – наразі веду мову про ті тарифи, що підлягають регулюванню з боку НКРЕ КП.
Зазвичай таким діям має передувати певна процедура, що передбачає процес громадського обговорення. Але в умовах карантину це обговорення перетворилося на майже беззаперечне надання дозволу енергопостачальникам на будь-які дії. Так, до обговорення ми підключилися на відповідних платформах, попередньо зареєструвалися для участі в засіданні з обговорення питань (як і десятки інших споживачів), маючи надію, що слово споживачам буде надано, що нашу думку учасники засідання певним чином врахують. Але цього не відбулося: ми бачили засідання на відео, його учасники мали можливість підключити споживачів до розмови, у тому числі і представників «ДНІПРОАЗОТу», але активне намагання висловити свою думку з приводу підвищення тарифів не було не те що враховане, а навіть заслухане. Ми вважаємо такі дії, як мінімум, некоректними по відношенню до нашого підприємства з огляду на те, що у АТ «Дніпропетровськгаз», до мереж якого підключено «ДНІПРОАЗОТ», тарифи вдвічі або втричі перевищують відповідні тарифи газопостачальників у Києві, Черкасах, Одесі тощо. Довжина газопроводів сфери обслуговування «Дніпропетровськгаз» — 20 тис. км, а дільниця обслуговування «ДНІПРОАЗОТу» складає лише три труби по 5 км. При цьому ми споживаємо дві третини від загального обсягу постачання «Дніпропетровськгазу» і маємо такий же тариф, як у інших споживачів «Дніпропетровськгазу». Ми неодноразово звертали на ці дані увагу і газопостачальника, і НКРЕ КП, в цій площині активно працюють юристи, але допоки процес не зрушив з місця.
— Щойно стало відомо, що Кабінет міністрів подовжив дію заборони імпорту мінеральних добрив в Україну до кінця 2022 року. Чи вплине це рішення на економіку нашого підприємства?
— Вплине безпосереднім чином. Але рішення КМУ стосується лише заборони імпорту міндобрив з РФ, при цьому останніми роками ми неодноразово стикалися з проблемами імпорту російських добрив через інші країни. З цим конкурувати дуже важко. Наразі «ДНІПРОАЗОТ» залишається єдиним підприємством, де продовжують виробляти карбамід, — решта підприємств зупинила виробництво. Останнім за часом зупинився цех карбаміду на Черкаському «Азоті». Лише «ДНІПРОАЗОТ» продовжує випуск карбаміду двома цехами, плюс частково цей продукт надходить в Україну за імпортними поставками.
Треба зазначити, що зараз у сільськогосподарському секторі – міжсезоння – селяни не поспішають створювати запаси добрив на весну, сподіваючись, що газ стане дешевшим і, відповідно, добрива коштуватимуть менше. Не впевнений, чи споживачі усвідомлюють безперечний факт: якщо виникне потреба закупівлі міндобрив усіма відразу і в значних обсягах, то ніхто не встигатиме розвернутися за логістикою. Внутрішній ринок залишається наразі неактивним, тому ми відвантажуємо продукцію головним чином за експортними контрактами. Склади порожні, а все, що виробляємо, відправляємо за кордон.
І зараз хочу звернути вашу увагу на досить позитивне явище: завдяки наполегливості Голови Правління АТ «ДНІПРОАЗОТ» С.Л.Сідорова впродовж двох останніх місяців «ДНІПРОАЗОТ» експортує за контрактами карбамід марки «А» до країн ЄС, де з цього продукту виготовляють технічну речовину для дизельного палива за стандартом Євро-5. Рішення про поставки карбаміду марки «А» прийнято дуже своєчасно і виважено, особливо це стосується роботи в умовах, коли через різке здороження природного газу майже всі підприємства Європи призупинили виробництво власного карбаміду. Останнім часом суттєво розширено географію експортних поставок карбаміду марки «А», що потребувало і розширення обсягів поставок, тому ми відвантажуємо карбамід цієї марки не лише автомобільним, але й залізничним транспортом. Стосовно географії, вже майже дві тисячі тонн карбаміду марки «А» відвантажено до країн Південно-Східної Азії, Південної Кореї, Тайваню та ін. До споживачів цей продукт йде морськими контейнерами через Одеський порт. Таких поставок ще ніколи за всю історію «ДНІПРОАЗОТу» не було, і треба зазначити, що цьому передувала велика підготовча робота. Ми надавали закордонним споживачам зразки нашої продукції для лабораторних досліджень, якість зразків була визнана високою, і тепер підприємство очікує відгуків від споживачів, які отримають перші повноцінні поставки. Ми сподіваємося що співробітництво у цій галузі виявиться плідним та перспективним. Є наразі навіть запити на поставки карбаміду марки «А» від Австралії. Поки що триває етап переговорів, але ми впевнені, що міжнародне співробітництво у галузі поставок нашої продукції вийде на новий перспективний етап.

Запись опубликована в рубрике Наша газета, Профком. Добавьте в закладки постоянную ссылку.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *


7 − = шесть